dimarts, 23 de novembre del 2010

LA PRINCESA DE JADE

És l'any 551 després de Crist quan l'emperador Justinià, per desig exprés de la seva dona moribunda, l'emperadriu Teodora, organitza una expedició a la Xina per descobrir el secret més ben guardat de l'Orient. Per a aquesta delicada missió, l'emperador escollirà els homes més capaços i idonis del seu imperi: l'objectiu de Rashnaw i Tistrya - monjos nestorians - de Xenos - teixidor de Corint - i del seu fill Úrian serà viatjar des de Constantinoble fins al sud de la Xina per apoderar-se a qualsevol preu del secret de la seda.
Tres dones, de diferents orígens, cultures i religions, marcaran el destí dels expedicionaris. Teodora, una antiga prostituta convertida en emperadriu de Bizanzi; Najaah, filla del desert, una nòmada de la tribu Zaqîf, i Yu, una jove princesa de la dinastia Liang amb un ideari de vida bastit sobre tradicions mil.lenàries. Tres dones que s'enfronten a les normes establertes i arriben fins a les últimes conseqüències per portar a terme els seus somnis.
Una història de contrastos plena d'aventures que parla de l'amor, dels risc i de la superació.

6 comentaris:

Magda ha dit...

T'agrada descobrir novetats, eh? Molt bé. Jo sóc menys arriscada.

Aventures, amor, superació, riscos ... i dones. Un plat fort. Com a anat la digestió?

Lola Steiner ha dit...

Mola!

santi ha dit...

Tot just l'acabo de començar a llegir i com diu la Lola Steiner, mola.
Amb els llibres sóc molt tolerant, estic oberta a tot tipus de lectures, cosa que no em passa amb determinat tipus de persones. No ho puc evitar, quan veig la iugular de segons qui...

Coia Valls ha dit...

Sóc una infiltrada ;-)
Però m'he permès treure el cap a aquest bloc per donar les gràcies al Santi per la seva confiança.
Us desitjo un bon viatge perquè en definitiva d'això parla la novel·la: del camí- mestre dur i bo alhora- d'anar a l'encalç dels somnis, de la saviesa d'altres cultures i de l'escolta atenta a les nostres pulsions.
M'agradarà compartir amb vosaltres la vostra experiència.

santi ha dit...

Moltes gràcies Coia pel teu comentari. He començat a llegir el teu llibre i ja estic enganxada. Prometo fer comentari quan l'acabi!

Coia Valls ha dit...

M'agradarà molt compartir amb tu, amb vosaltres, les vostres sensacions vers la novel·la.
Bona lectura!